Liefhebbers van het Schulens Meer en ook iedere rechtgeaarde Schulenaar kent de Beckersvaart als toegangsweg naar het Schulensbroek.

Deze weg wordt veel gebruikt door fietsers, wandelaars maar ook autobestuurders die van en naar Linkhout komen. Door de huidige weginrichting geeft dat soms wat spanningen tussen de verschillende weggebruikers. Sommigen verdedigen de stelling dat de weg dient afgesloten te worden voor het autoverkeer, anderen zijn hier dan weeral tegen. Het probleem is vooral dat door de slechte inrichting van de weg en ook door het roekeloze rijgedrag van hier en daar een wegpiraat de mensen soms een onveilig gevoel kunnen overhouden aan deze weg.

Het Stadsbestuur is de onderhandelingen opgestart met de eigenaar van deze weg, de Vlaamse Milieumaatschappij, om deze weg opnieuw in te richten als een weg voor prioritair fietsverkeer doch met het behoud van de verbinding tussen de dorpskernen van Schulen en Linkhout.

Hiervoor werden budgetten voorzien in onze gemeentelijke begroting.